22 kwietnia 2017

Prezentacje projektów edukacyjnych klasa II gimnazjum rok szkolny 2012/2013

13 kwietnia 2013 roku po raz kolejny uczniowie klasy II Społecznego Gimnazjum STO zaprezentowali efekty pracy nad projektami edukacyjnymi, będącymi zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu z wykorzystaniem różnorodnych metod. Działania uczniów, wiodące ich do celu, rozłożone były w czasie: w listopadzie 2012 roku wybrali tematy i dobrali się w grupy, aby następnie realizować zaplanowane etapy swojej pracy.

Efektem było powstanie i zaprezentowanie czterech projektów edukacyjnych o różnorodnej tematyce. Jako pierwszy zaprezentowano projekt „Architektura sakralna ziemi kluczborskiej” przygotowany przez Julię Giec, Ewę Drewniak, Anetę Duczman i Pawła Molskiego pod kierunkiem p. Jacka Tybura. Ciekawy dialog połączony z prezentacją zdjęć wykonanych przez uczestników oraz mapą przybliżył nam historię i style architektoniczne najważniejszych zabytków sakralnych Kluczborka i okolic.

Kolejny projekt, przygotowany przez Ewę Stefaniszyn, Patrycję Rak i Martynę Bobrowską wraz z opiekunem p. Mirosławem Gosem, przeniósł nas na Daleki Wschód – do Państwa Środka – Chin, dzięki czemu mogliśmy poznać kulturę i historię tego państwa, „przespacerować” się po Wielkim Murze, „spotkać się” z terakotową armią, a także spróbować specjałów chińskiej kuchni – ryżu z przyprawami, ciasteczek z wróżbą oraz oczywiście chińskiej zielonej herbaty.

Trzeci projekt, przygotowany przez Nikodema Ribola, Miłosza Bonikowskiego oraz Michała Radaczyńskiego pod czujnym okiem p. Lidii Boguckiej – Lukas, zatrzymał nas w tym samym rejonie świata, ale w zdecydowanie innym klimacie i okolicznościach – chłopcy przedstawili nam historię powstania oraz konsekwencje zrzucenia bomby atomowej na Hiroszimę i Nagasaki. Szczegółowo opisali proces powstawania oraz przygotowali makietę przedstawiającą „Little boy’a” (nazwa bomby zrzuconej na Hiroszimę), a swoje wystąpienie urozmaicili filmem przedstawiającym zniszczenia dokonane przez ten śmiercionośny wynalazek. Następnie zgromadzeni poczęstowani zostali ciasteczkami z charakterystycznym znakiem ostrzeżenia przed radioaktywnością oraz napojem podanym w specyficznych kubeczkach z „trupią czaszką”. Całość zakończyli minutą ciszy upamiętniającą ofiary wydarzeń,

Ostatni projekt miał zdecydowanie inny charakter. Jakub Piekielny, Maciej Mączka oraz Salwador Kępiński – Urbanek, pod kierunkiem p. Katarzyny Marciniszyn, zajęli się historią oraz budową roweru – wynalazku, do którego jesteśmy już tak przyzwyczajeni, iż nie zauważamy jego istnienia. A mało kto wie, że pierwsze plany konstrukcji roweru sięgają już XVI wieku. Uczniowie pokazali nam, jak zmieniał się wygląd roweru, jaka jest jego budowa, a na zakończenie przedstawili wykonany przez siebie model bicykla z 1870 roku.

Wszystkie projekty oceniane przez komisję pod przewodnictwem p. Dyrektor Beaty Bednarskiej uzyskały ocenę pozytywną oraz gorące brawa ze strony rodziców, uczniów i nauczycieli zaproszonych na prezentację.

Skip to content