22 kwietnia 2017

Prezentacje projektów edukacyjnych klasa II gimnazjum rok szkolny 2014/2015

Cudowne, fantastyczne, idealne- tegoroczne PROJEKTY GIMNAZJALNE

Jesteśmy już po kolejnej odkrywczej sobocie, podczas której prezentowane były efekty projektów przeprowadzanych przez klasę II gimnazjum. Uczniowie poważnie potraktowali swoje zadania i zachowali się niezwykle dojrzale, co zaowocowało niemalże perfekcyjnymi prezentacjami.

Grupa chłopców w składzie: Szymon Gieselbert, Bartosz Kaniak, Patryk Wypych pod wodzą Pana Mirosława Gosa próbowała odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego istnieją konflikty pomiędzy wyznawcami religii monoteistycznych? W tym celu zgromadzili obszerny materiał na temat chrześcijaństwa, judaizmu i islamu, zaprosili gościa- -proboszcza Parafii Ewangelicko- Augsburskiej- Księdza Pawła Szwedo, z którym przeprowadzili niełatwy wywiad, i stworzyli krzyżówkę będącą podsumowaniem religijnej wiedzy. Przesłaniem całości była TOLERANCJA, a klimatu wystąpieniu dodawała odpowiednio dobrana muzyka relaksacyjna.

Dziewczyny: Aleksandra Hałaszewska i Paulina Wróbel z pomocą Pana Dariusza Kowalika badały, jakie tajemnice skrywa Słońce i odkryły ich naprawdę wiele. Opowiadały o prowadzonych przez siebie obserwacjach, w tym mającym miejsce niedawno zaćmieniu Słońca; pokazywały pouczające filmiki dotyczące słonecznej aktywności i niezwykłe zdjęcia polarnych zórz. Zaprezentowały również własnoręcznie wykonany model gorącej planety i barwne plansze edukacyjne. Uświadomiły wszystkim, że SŁOŃCE JEST BIAŁE, oraz że NIE WOLNO PATRZEĆ NA NIE BEZPOŚREDNIO. Rozpromieniały nas swoim widokiem i poczęstowały słonecznymi babeczkami.

Projekt Sary Gieselbert, Pauliny Podymy i Adriana Zachacza skupiał się na tym, czy gimnazjaliści sięgają po używki. Uczniowie zadali sobie wiele trudu, by to zbadać i postawili przed sobą niełatwe zadania zorganizowania happeningu oraz przeprowadzenia profesjonalnego badania socjologicznego, co, jak sami stwierdzili, nie udałoby się bez Pani Justyny Sochy. Grupa unaoczniła nam wyniki swoich obszernych badań ankietowych w postaci diagramów, zaprezentowała bogaty materiał zdjęciowy, samodzielnie stworzone ulotki i plakaty, a na znak życia bez uzależnień zaproponowała specjalnie na tę okazję udekorowany torcik bezowy. Alkohol, papierosy i narkotyki symbolicznie trafiły do trumny, a my obiecaliśmy sobie MÓWIENIE UŻYWKOM: NIE!

Prezentacje projektów zakończyły się w tym roku wyjątkowo wybuchowo i nieoczekiwanie za sprawą Alicji Jaszcz i Kacpra Szczygła pod opieką Pani Katarzyny Żurawskiej. Ci dzielni naukowcy z poświęceniem życia i zdrowia pokazywali, jak dostrzec sole wokół nas. Ta eksperymentalna prezentacja wniosła wiele emocji i uniesień. Wszyscy drżeliśmy, uczestnicząc na żywo w nieprzewidywalnych i zaskakujących doświadczeniach. Również profesjonalnie przygotowana wystawka naszych codziennych soli i konkurs- chemiczna wykreślanka z nagrodami- solami nie pozwalały nam się nudzić. Grupa udowodniła swój ogromny wkład wiedzy i odwagi, uświadomiła, że soli wokół nas jest z pewnością więcej, niż się spodziewaliśmy i potrafią więcej, niż nam się wydaje, a EKSPERYMENTUJĄC TRZEBA BYĆ GOTOWYM NA WSZYSTKO…

Zespoły bez wyjątku spisały się wspaniale, były świetnie przygotowane pod względem merytorycznym, technicznym, artystycznym i kulinarnym; wykazały się inwencją twórczą i kulturą osobistą; prześcigały się w pomysłowości i profesjonalizmie, dzięki czemu przez kilka godzin z uśmiechem nieustannie przyciągały uwagę publiczności, w tym swoich młodszych kolegów z klasy I gimnazjum. Zewsząd dawały się dostrzec świetna organizacja, wzajemna pomoc i zaangażowanie ze strony rodziców i dziadków, którzy pięknie wspierali swoje błyskotliwe pociechy. Wszystko odbywało się pod czujnym okiem koordynatora projektów- wychowawcy klasy, Pani Agnieszki Rossy-Trejten. Dyrektor szkoły- Pani Beata Bednarska, podsumowując wystąpienia grup, przyznała, że tegoroczni „projektanci” zdali celująco, a ich planowe działanie zakończone zostało spektakularnym efektem!

Skip to content