13 kwietnia 2013 roku po raz kolejny uczniowie klasy II Społecznego Gimnazjum STO zaprezentowali efekty pracy nad projektami edukacyjnymi, będącymi zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu z wykorzystaniem różnorodnych metod. Działania uczniów, wiodące ich do celu, rozłożone były w czasie: w listopadzie 2012 roku wybrali tematy i dobrali się w grupy, aby następnie realizować zaplanowane etapy swojej pracy.
Efektem było powstanie i zaprezentowanie czterech projektów edukacyjnych o różnorodnej tematyce. Jako pierwszy zaprezentowano projekt „Architektura sakralna ziemi kluczborskiej” przygotowany przez Julię Giec, Ewę Drewniak, Anetę Duczman i Pawła Molskiego pod kierunkiem p. Jacka Tybura. Ciekawy dialog połączony z prezentacją zdjęć wykonanych przez uczestników oraz mapą przybliżył nam historię i style architektoniczne najważniejszych zabytków sakralnych Kluczborka i okolic.
Kolejny projekt, przygotowany przez Ewę Stefaniszyn, Patrycję Rak i Martynę Bobrowską wraz z opiekunem p. Mirosławem Gosem, przeniósł nas na Daleki Wschód – do Państwa Środka – Chin, dzięki czemu mogliśmy poznać kulturę i historię tego państwa, „przespacerować” się po Wielkim Murze, „spotkać się” z terakotową armią, a także spróbować specjałów chińskiej kuchni – ryżu z przyprawami, ciasteczek z wróżbą oraz oczywiście chińskiej zielonej herbaty.
Trzeci projekt, przygotowany przez Nikodema Ribola, Miłosza Bonikowskiego oraz Michała Radaczyńskiego pod czujnym okiem p. Lidii Boguckiej – Lukas, zatrzymał nas w tym samym rejonie świata, ale w zdecydowanie innym klimacie i okolicznościach – chłopcy przedstawili nam historię powstania oraz konsekwencje zrzucenia bomby atomowej na Hiroszimę i Nagasaki. Szczegółowo opisali proces powstawania oraz przygotowali makietę przedstawiającą „Little boy’a” (nazwa bomby zrzuconej na Hiroszimę), a swoje wystąpienie urozmaicili filmem przedstawiającym zniszczenia dokonane przez ten śmiercionośny wynalazek. Następnie zgromadzeni poczęstowani zostali ciasteczkami z charakterystycznym znakiem ostrzeżenia przed radioaktywnością oraz napojem podanym w specyficznych kubeczkach z „trupią czaszką”. Całość zakończyli minutą ciszy upamiętniającą ofiary wydarzeń,
Ostatni projekt miał zdecydowanie inny charakter. Jakub Piekielny, Maciej Mączka oraz Salwador Kępiński – Urbanek, pod kierunkiem p. Katarzyny Marciniszyn, zajęli się historią oraz budową roweru – wynalazku, do którego jesteśmy już tak przyzwyczajeni, iż nie zauważamy jego istnienia. A mało kto wie, że pierwsze plany konstrukcji roweru sięgają już XVI wieku. Uczniowie pokazali nam, jak zmieniał się wygląd roweru, jaka jest jego budowa, a na zakończenie przedstawili wykonany przez siebie model bicykla z 1870 roku.
Wszystkie projekty oceniane przez komisję pod przewodnictwem p. Dyrektor Beaty Bednarskiej uzyskały ocenę pozytywną oraz gorące brawa ze strony rodziców, uczniów i nauczycieli zaproszonych na prezentację.