Z radością – wszem wobec – pragniemy oznajmić, że nasi Maturzyści stali się dziś kreatorami rzeczywistości poetyckiej, samodzielnie tworząc kalejdoskop (z) przedmiotów. Nożyczki, kubki, widelce, szklanki, gitary, a nawet patelnie – poszły w ruch… Skąd takie dziwne lekcje? Z życia i z poezji – MIRONA BIAŁOSZEWSKIEGO! Nie może być inaczej, gdy utrwalamy poezję codzienności, rupieci i lingwistycznych operacji, dokonywanych na języku. Klasa pierwsza poznała natomiast nową grupę związków nieorganicznych – kwasy (co nie znaczy, że pomiędzy nimi powstały kwasy)! Teraz uczniowie potrafią już podać ich nazwy, napisać wzory, a nawet doświadczalnie je otrzymać. Wiedzą również, jak otrzymać kwas chlorowodorowy, siarkowy (VI) i siarkowodory. Przed nimi dalsze zgłębianie wiedzy dotyczącej kwasów, bo nasi Uczniowie mają swoje zasady, których przestrzeganie przynosi same profity!