ELEMENTY MECHATRONIKI pomagające w programowaniu układów elektronicznych z wykorzystaniem języka C++ w połączeniu z elementami fizyki, matematyki i elektroniki.
PSYCHOLOGIA
PRAWO ćwiczące w analizowaniu casusów i dające kompetencje nieodzowne w interpretowaniu aktów prawnych.
MEDICAL ENGLISH w liceum jest niezwykle cennym dodatkiem do nauki języka angielskiego, szczególnie dla uczniów zainteresowanych medycyną, biologią lub pokrewnymi dziedzinami. Na tym etapie edukacji można skupić się na podstawach słownictwa i komunikacji w języku angielskim, które będą przydatne w przyszłych studiach medycznych czy karierze zawodowej w sektorze ochrony zdrowia.
MIKROBIOLOGIA umożliwiająca współpracę z laboratorium w zakresie immunologii, serologii, biotechnologii oraz technik stosowanych w pracowniach specjalistycznych z wykorzystaniem materiału klinicznego.
WIECZORY MUZYCZNE i SZKOLNY KLUB KONESERÓW SZTUKI odbywające się w profesjonalnie wyposażonej Pracowni ART, aby poprzez sztukę filmową i muzyczną wzbogacać swoje zainteresowania i rozwijać swoje talenty, mając w przyszłości na uwadze studia na wszystkich kierunkach w Akademiach Sztuk Pięknych, czy w Szkole Filmowej w Łodzi.
WARSZTATY FOTOGRAFICZNE podczas których poznasz tajniki fotografii, metody profesjonalnej obróbki zdjęć oraz prawidłowe ustawienia aparatu.
PROJEKT „BARBARZYŃCY W OGRODZIE SZTUKI”
„Barbarzyńcy w ogrodzie”
Trawestacja tytułu zbioru esejów Zbigniewa Herberta („Barbarzyńca w ogrodzie”) stała się nazwą projektu edukacyjnego, zaplanowanego do realizacji w Zespole Szkół Ogólnokształcących STO w Kluczborku. Skierowano go do uczniów Społecznego Gimnazjum STO i Społecznego Liceum Ogólnokształcącego STO. Na razie (oczywiście- przy użyciu hiperboli bez negatywnych skojarzeń) są oni nazwani tytułowymi „barbarzyńcami”. „Ogrodem”, do którego – jak autorzy projektu- chcemy ich wprowadzić, jest zaś sztuka. Planujemy pomóc im nie bać się tej przestrzeni kultury. W związku z tym mamy zamiar realizować cykliczne działania, dążące do przybliżenia młodzieży wielu dziedzin sztuki i nauki. Działania te będą miały różnorodną formę (np. wycieczki szkolne, spotkania w szkole) i podejmą różnorodne tematy. Jednak pragniemy, by przy całej odmienności, pojawiły się motywy przewodnie, np. śmiech w sztuce i literaturze: śmierć w kulturze; tradycja a nowoczesność itd.
Aby zaprezentować je w miarę możliwości – w pełni, chcemy ukazać, jak w odmiennych dziedzinach sztuki i nauki postrzega się dany problem. W związku z tym będziemy łączyć wizyty w muzeach, galeriach ( tu odbędą się lekcje muzealne oraz warsztaty przygotowane przez pracowników owych instytucji) czy teatrach, ze spotkaniami artystycznymi (aktorami, reżyserami, ludźmi związanymi z teatrem) oraz pracownikami naukowymi Uniwersytetu Wrocławskiego ( np. Prof. Bogusławem Bednarkiem, prof. Marianem Bieleckim, prof. Dariuszem Dybkiem, dr Milanem Lesiakiem, dr Piotrem Rudzkim) i innych uczelni. Ważnym uzupełnieniem tych działań będą też wykłady przygotowane przez nauczycieli ZSO STO w Kluczborku, a dotykające interesujących nas motywów.
Przyjrzenie się głównym problemom kultury pozwoli „ barbarzyńcom” przenieść się w świadomych bywalców „ogrodów”. Efekt jest, rzecz jasna, przede wszystkim niewymierny, ale realną pozostałością po przeprowadzeniu projektu ma się stać kronika (prawdopodobnie- w formie elektronicznej) naszych całorocznych działań.