Feedback w uczeniu się
Co wspiera szybką i skuteczną naukę? Jak z uczenia się uczynić przyjemność, a nie obowiązek? Co robić, aby motywować uczniów do nauki i pomóc im odnosić sukcesy edukacyjne? Jak działać, aby procesy edukacyjne były zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się? Co oznacza całościowe spojrzenie na proces dydaktyczny? W jaki sposób wspierać kierunki rozwojowe z poszczególnych przedmiotów? Jak komunikować postępy w nauce? Jak oceniać, aby wspierać rozwój ucznia? Jak dawać informacje zwrotne, aby były funkcjonalne? Od czego zależy dobór form informacji zwrotnych? Jak przekazywać informację zwrotną, aby była konstruktywna? Odpowiedzi na te i inne istotne pytania znaleźliśmy podczas bardzo praktycznego szkolenia na temat oceniania kształtującego z naszym niezastąpionym asystentem szkoły z CEO – Michałem Szczepanikiem. Przeanalizowaliśmy różne typy informacji zwrotnych i stworzyliśmy wzory informacji zwrotnych, które pomagają udzielać konstruktywnego feedbacku.